úterý, června 16, 2015

Tofu ala feta

Nad tofu spoustu "masožravců" ohrnuje nos " Je bez chuti".... "Mdlé".
No jo, kouzlo je v tom, že je třeba ho umět dobře ochutit. A právě klasické bílé tofu je výborné v tom, že ho jde použít jak na sladké, tak na slané způsoby.

Rozhodla jsem se rozšířit si moje tofu obzory a pokusila jsem se o recept, který mi v hlavě ležel už docela dlouho.
Vždycky jsem byla milovník sýrů. Jakýkoliv. Od parmazánů, přes mozzarellu, riccottu, fetu až k smradlavým tvarůžkám.
Co jsem dala před pár měsíci přednost rostlinné stravě, můžu říct, že mi sýry nějak extra nechybí. A když jsem dnes objevila tento způsob úpravy tofu,  musela jsem uznat, že bych jej od  sýru snad ani nerozeznala, dát mi jej někdo s tím, že se jedná o "opravdový" sýr.

Konec řečí, jde se "vařit"

Budete potřebovat:

1 tofu natural
1 lžičku soli
vodu

Co teď?

Jednoduše tofu nakrájejte na malé kostičky, dejte do uzaviratelné misky a zalejte studenou vodou. Přisypte cca lžičku soli, promíchejte a dejte do ledničky do druhého dne uležet
Potom můžete tofu přidávat všude, kam jste zvyklí dávat fetu. Poprvé jsem vyzkoušela kombinaci ve formě salátu s rajčaty, okurkou a lístky bazalky a podruhé zase s ledovým salátem a ředkvičkami!:)






Pozn: tofu by mělo takhle v ledničce vydržet asi týden:)

Dobrou chuť!

1 komentář: