úterý, května 12, 2015

Cizrnová tikka masala

Indické jídlo mám ráda čím dál víc. A právě tady v tomhle receptu jsou všechny moje oblíbené věci. Kombinace indického koření a kokosového mléka je jednoduše dokonalá!



Na 3 porce potřebujete:

1 hrnek cizrny (nebo 1 plechovka již hotové)
1 malý rajčatový protlak (ten nejmenší, co se prodává)
1 menší cibule (na kostičky nasekaná, použila jsem červenou)
2 stroužky česneku (na drobno nasekaný)
4 malé žampióny (na plátky nakrájené)
1 menší jablko (oloupané, na kostičky nakrájené)
1 lžíce rozinek
hrstka plátků mandlí
200 ml kokosového mléka (použila jsem domácí, recept tady)
2 lžičky masala koření
1 lžička mletého koriandu
1/2 lžičky kurkumy
1/3 lžičky skořice
1 lžička medu
špetka mleté chilli
kokosový olej
sůl
libovolně: čerstvý koriandr nebo kousek zelené části jarní cibulky (na posypání)


Co teď?

Den předem si dejte na 12 hodin namočit cizrnu. Druhý dej slejte a vařte v nové vodě 45 minut.
Na kokosovém oleji orestujte cibuli, česnek a žampióny.
Po cca 3 minutách restování zapřašte směsí koření (masala,skořice,kurkuma,koriandr,chilli). V kokosovém mléce si rozmíchejte rajčatový protlak a směs vylejte ke zbytku do pánve. Přidejte med ,pořádně promíchejte a nechejte projít pár minut varem. Potom přidejte směs cizrny,na drobno nakrájeného jablka, plátky mandlí a rozinky. Od oka podlejte vodou, aby se vytvořila "omáčka". Vše nechejte projít varem a dle chuti dosolte.
Podávejte s basmati rýží (jako já) nebo třeba s rýžovými těstovinami:)

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat