sobota, května 09, 2015

Čím sladím? Moje top 3.

Každé ráno si ráda zamlsám, takže svoji každodenní klasiku (ovesnou kaši) si vždy osladím nějakým zdravým sladidlem. Běžný řepný cukr nepoužívám už asi 4 roky. Existují lepší a zdravějších varianty, které nejen, že dobře chutnají, ale obsahují také spoustu vitamínů a minerálů.
Dneska mám pro vás tipy na moje oblíbence, které v kuchyni pravidelně používám a kterými si sladím např. kaše a domácí tyčinky.

1. Sirup z agavé


Jedná o sladkou šťávu z tohoto kaktusu, která vytéká z listů po jejich naříznutí. Je dvojnásobně sladší než med a přitom má nízký glykemický index (30), nezvyšuje hladinu cukru tak rychle jako právě med či bílý cukr.

Tady tento kupuji běžně v Country Life za cca 70 Kč.


2. Javorový sirup




Javorový sirup, jak už název říká, je vyráběn z mízy javorů. Má výbornou výraznou ořechově-medovou chuť. Je výbornýdo kaší, nebo na palačinky či lívence. I když má vyšší glykemický index (53) než agavé,  pořád je to méně než u medu a klasického cukru. Nevýhodou tohoto sirupu je jeho cena, která se v obchodě pohybuje kolem 180 Kč.Já si vždycky vyhlídnu akci v Country Life, kde ho jde občas sehnat už od 119 do 135 Kč.



Kokosový cukr



Kokosový cukr jsem objevila teprve před nedávnem.  Je získáván v Indonésii ručním sběrem nektaru z květů kokosových palem. Má glykemický index 35, je bohatý na vit. B, a má lehce karamelovou chuť a vůni. Výborný do kafe či čaje, pokud sladíte, nebo kamkoliv jinam. Tady tento jsem koupila opět v Country life za pěkných 59 Kč. Běžně se všude jinde cena pohybuje přes 100 Kč.


A čím sladíte vy? Kupuje některé z těchto sladidel?:)

PS: né, tohle není reklama na Country Life:)) všechno platím z vlastní kapsy ;)


Žádné komentáře:

Okomentovat