neděle, dubna 05, 2015

Mléko ze slunečnicových semínek

Udělat slunečnicové mléko mě napadlo ve chvíli, kdy jsem nutně na ráno potřebovala nějaké mléko ke kaši a zároveň mi došly veškeré zásoby oříšků. Slunečnicová semínka byla to jediná, které jsem doma měla.
Když jde udělat mléko z oříšků, tak proč ne i ze semínek?:) Navíc patří tohle mléko mezi nejlevnější, které si doma můžete udělat a na přípravu je ještě rychlejší, protože semínka není třeba, tak jako oříšky, předem namáčet.
Obsahuje vitamín E, hořčík, selen a několik druhů antioxidantů.
Slunečnicové mléko má speciálně zemitou chuť. Dost se od oříškových mlék liší. Pokud jste zvyklí třeba na mandlové nebo jiné oříškové, dejte si do slunečnicového mléka trošku agavé pro jeho zjemnění.
Je ideální do kávy, kde nepřebije její chuť, tak jako je to u mě například s kokosovým mlékem.
Já si jej dávám i do ranní kaše, kam se také skvěle hodí.



Budete potřebovat

100 g slunečnicových semínek
cca 700 ml vody
agavé sirup
mixér
plátýnko/utěrku

Co teď?

Semínka trochu rozmixujte v 1 hrnku vody a poté přilejte zbytek.
Mixujte cca 2 minuty, aby se hmota s vodou spojila.
Přeceďte mléko přes plátýnko a skladujte v ledničce. Mělo by vydržet 4 dny.

Zbylou drť nemusíte vyhazovat. Po usušení se dá použít do různých dezertů. Já ji většinou dávám do proteinových tyčinek. Tip na tyčinky najdete tady.

Už jste slunečnicové mléko vyzkoušeli nebo je to pro vás novinka?:)

3 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Máš super blog,ktorý už dlhšie sledujem a ktorý ma vždy pekne inšpiruje.Som strašne rada,že si sa vrátila k blogovaniu.Tiež sa snažím zdravšie stravovať ale nie je to jednoduché a nie vždy sa mi to podarí.
    Pekný deň želám :) :)
    http://skaiste-kissova.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuju za milý komentàř:) jsem ráda, že se blog líbí a doufám, že bude pro tebe díky mým příspěvkům jednodušší zařadit zdravou stravu do každodenního jídelníčku :)

    OdpovědětVymazat