úterý, září 17, 2013

Tvarohový dort s broskvemi

Mamča slavila narozeniny, a tak jsem se rozhodla, že ji překvapím nějakým svým výtvorem.
Jako vyučená kuchařka, která tráví i doma nejvíce času u plotny, ocení vše, co ji připraví ostatní.
V životě jsem dorty ani koláče nepekla, takže to byla moje premiéra.
Musím říct, že to byla opravdu dobrota s velkým D, která sklidila plno chvály.


Na malou kulatou formu (průměr 22 cm) budete potřebovat:

260g celozrnných sušenek (použila jsem Bebe s celozrnnými cereáliemi) 
4 lžíce mléka 
2 vaničky polotučného tvarohu = 500g 
1 kelímek jogurtu = 150g 
1 vejce
3 lžíce medu 
2 lžíce solamylu 
špetka soli 
menší konzerva broskví 
1 bezbarvé želé


Postup:

Sušenky si rozdrtíme (například v sáčku válečkem, nebo pěstmi jako já:) ), v misce smícháme s mlékem a drtí vysteleme formu (i trochu po stranách, a doporučuju opravdu pořádně rozdrtit, já měla po stranách trochu větší kousky, které se potom maličko při podávání sypaly). Forma se nemusí ničím vymazávat.
Dáme péct na 10 min na 180°




Mezitím si připravíme náplň:
Smícháme tvarohy, jogurt, vejce, solamyl, med, špetku soli a pořádně promícháme.
Náplň nalejeme na upečený spodek dortu.



Dáme péct  do trouby na dalších cca 20-25 min. Já dort musela péct téměř 40 minut, protože máme starou troubu..
Že už je dort hotový poznáte tak, že se nebude třepat jako rosol a bude krásně nazlátlý.


Nakrájíme si broskve na plátky a poklademe na dort.


Podle návodu si připravíme želatinu a zalejeme.
Želatinu jsem smíchala se šťávou z konzervy + jsem ještě trošku dolila z jiného kompotu. Na 250 ml jsem dala cca 5-6g želatiny (asi 1 lžička). Doporučuju dát ale radši želatiny více, mě bohužel moc neztuhla:D (ale i tak to bylo dobré)


3 komentáře: