čtvrtek, července 11, 2013

Sladké mazací dobroty



Hezký pátek!:)
Dnes jsem si pro vás přichystala tipy na pár "mazadel", pokud chete vyzkoušet něco nového.

Tento týden probíhá v Lídlu řecký týden, a já, milovnice burákových másel, jsem se rozhodla, že vyzkouším jednu jejich specialitu. Možná tahini znáte (sezamová pasta),  není ale jen tak obyčejné, je ochucené kakaem, takže ve výsledku připomíná maličko Nutelu. Tahini jsem zatím vyzkoušela v ovesné kaši a namazané na pečivu. Pokud holdujete všemu čokoládovému, rozhodně vyzkoušejte :)
Složení: Tahini (62%hm), přírodní cukr, kakaový prášek se sníž.obs.tuku (6%hm), rostlinný tuk, emulgátory, vanilinové aroma

Hodnoty:2439KJ (587kcal)

Bílkoviny:17,7g
Sacharidy: 34,3g
Tuky: 40,4g

Cena: 59,90 Kč.




Druhým tipem je Kauflanďácký višňový light džem. Mě osobně chutná a necítím z něj ta umělá sladidla. Rozhodně podle mě lepší alternativa džemu slazeného rafinovaným cukrem. Tento džem je vyroben z 55g ovoce na 100g džemu. Výborné se hodí opět do kaše, na pečivo, do jogurtu, na lívance. (Moje nejoblibenější kombinace je přimíchat jej do
polotučného tvarohu a dát na hodinku do mrazáku-mňam!)

Složení: višně, fruktózový sirup,pitná voda, kyselina citrónová, pektin, syklamát sodný a sacharin.

Hodnoty:474KJ (112kcal)
Bílkoviny:0,5g
Sacharidy: 26g
Tuky:0,3g


Cena:39,90 Kč.



A poslední je opět light džem, tentokrát švestkový, firma Zentis (seženete taky v Kauflandu). Slazený přírodním sladidlem a sladidlem.
Tento džem mám už podruhé. Opět má slušné množství ovoce (50g na 100g výrobku).
Složení: Švestky, fruktóza,voda, želírující látka pektin, regulátor kyselosti, cyklamát sodný a sacharin.

Hodnoty: 512 KJ(121 kcal) - pro porovnání, jahodový džem Schwartau má 108,4 KJ
Bílkoviny: 0,3g
Sacharidy: 28g
Tuk:0,1g

Cena: 34,90 Kč.

Už jste vyzkoušeli některý z výrobků?:)

9 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. určitě stojí za vyzkoušení. Jen tak k sehnání totiž není.
      Na fotce vypadá, že je dost tuhá. Je to kvůli tomu, že jsem to měla v ledniče, jinak tak tuhá nebyla.

      Vymazat
    2. * určitě by šla ale vyrobit z klasického tahini, přidáním kakaa :)

      Vymazat
  2. Ta sezamová pasta vypadá moc dobře..asi pro ni budu muset jít, všichni ji tak chválí..:)

    OdpovědětVymazat
  3. zdravím, nicméně když vidímn ty dvě marmelády s umělými sladidly...doporučuji
    http://www.stream.cz/peklonataliri/767397-peklo-na-taliri-umela-sladidla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peklo na talíři moc dobře znám, včetně tohoto dílu ;)
      Já nejím tyto džemy po kilech, takže myslím, že malá lžička mi nijak neublíží.
      Umělým sladidlům se ale normálně, kromě těchto džemů, vyhýbám.

      Vymazat
    2. ještě dodám, a co žvýkačky? ty přece sladidla taky obsahují :))

      Vymazat
  4. skvělé tipy:) ale te light džem si radši koupím slazený fruktozou, je to přírodnější :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě ;), já nemám tady tento džem kde sehnat. Dnes jsem ale dělala domácí s fruktózou :)

      Vymazat