pondělí, července 22, 2013

Tofu s rýží a fazolkami

Ahoj ahoj!

Taky milujete tofu? Ne, že bych byla vegetarián, ale řekněme, že maso moc často v jídelníčku nemám. Tofu miluju. Ať už uzené nebo natural, které, když se správně ochutí, je podle mě báječná věc.

Dnešní večeře před hodinkou jógy vypadala takhle:

1 porce:

100 g tofu natural
35 g rýže natural
Fazolové lusky (zelené,bílé)
Jarní cibulka
Olivový olej
Sójová omáčka
Sůl, barevný pepř
Kari koření

Rýži uvaříme podle návodu a přidáme k ní trošku kari koření. Natural rýže se vaří cca 30 min. (neproplachuje se!). Nakonec do ní přimícháme nakrájenou zelenou cibulku.
Fazolky opláchneme, odkrojíme špatné konce a na olivovém oleji lehce orestujeme se světlejší částí cibulky,(cca 3-5 min, aby byly ještě křupavé). Lehce je osolíme.
Tofu nakrájíme na malé kostičky,zakápneme sójovou omáčkou, lehce můžeme osolit a opepřit ,a zvlášť krátce orestujeme.

Voila, a servírujeme:)



sobota, července 13, 2013

Farfelle s rukolou a řeckým sýrem

Dneska trošku mix Itálie a Řecka.
Kromě kakaového tahini jsem v Lídlu ukořistila ještě přírodní sýr ve slaném nálevu, chuťově podobný Fetě nebo Balkánu.

Na 1 porci budete potřebovat:
60g těstovin Farfelle (nebo jiné :) )
Rukolu
40g přírodního sýru ve sl. nálevu (řeckého typu jako já, nebo feta/balkán)
Rajče
Olivový olej
Stroužek česneku
Sůl, pepř

Do vroucí osolené vody dáme vařit těstoviny. Během vaření hodíme na olivový olej jemně orestovat rozpůlený česnek (pozor, aby se nepřipálil). Přidáme nakrájené rajče, promícháme a pod pokličkou na mírné teplotě necháme lehce podusit. Rajčata už jsem nesolila, sýr je slaný dost. Můžete je ale lehce opepřit (já použila mix pepřů)
Na pánvičku přidáme hotové těstoviny, rukolu a pořádně promícháme a můžeme servírovat. Na talířku dozdobíme nakrájeným sýrem na kostičky.
Dobrou chuť! :)



čtvrtek, července 11, 2013

Sladké mazací dobroty



Hezký pátek!:)
Dnes jsem si pro vás přichystala tipy na pár "mazadel", pokud chete vyzkoušet něco nového.

Tento týden probíhá v Lídlu řecký týden, a já, milovnice burákových másel, jsem se rozhodla, že vyzkouším jednu jejich specialitu. Možná tahini znáte (sezamová pasta),  není ale jen tak obyčejné, je ochucené kakaem, takže ve výsledku připomíná maličko Nutelu. Tahini jsem zatím vyzkoušela v ovesné kaši a namazané na pečivu. Pokud holdujete všemu čokoládovému, rozhodně vyzkoušejte :)
Složení: Tahini (62%hm), přírodní cukr, kakaový prášek se sníž.obs.tuku (6%hm), rostlinný tuk, emulgátory, vanilinové aroma

Hodnoty:2439KJ (587kcal)

Bílkoviny:17,7g
Sacharidy: 34,3g
Tuky: 40,4g

Cena: 59,90 Kč.




Druhým tipem je Kauflanďácký višňový light džem. Mě osobně chutná a necítím z něj ta umělá sladidla. Rozhodně podle mě lepší alternativa džemu slazeného rafinovaným cukrem. Tento džem je vyroben z 55g ovoce na 100g džemu. Výborné se hodí opět do kaše, na pečivo, do jogurtu, na lívance. (Moje nejoblibenější kombinace je přimíchat jej do
polotučného tvarohu a dát na hodinku do mrazáku-mňam!)

Složení: višně, fruktózový sirup,pitná voda, kyselina citrónová, pektin, syklamát sodný a sacharin.

Hodnoty:474KJ (112kcal)
Bílkoviny:0,5g
Sacharidy: 26g
Tuky:0,3g


Cena:39,90 Kč.



A poslední je opět light džem, tentokrát švestkový, firma Zentis (seženete taky v Kauflandu). Slazený přírodním sladidlem a sladidlem.
Tento džem mám už podruhé. Opět má slušné množství ovoce (50g na 100g výrobku).
Složení: Švestky, fruktóza,voda, želírující látka pektin, regulátor kyselosti, cyklamát sodný a sacharin.

Hodnoty: 512 KJ(121 kcal) - pro porovnání, jahodový džem Schwartau má 108,4 KJ
Bílkoviny: 0,3g
Sacharidy: 28g
Tuk:0,1g

Cena: 34,90 Kč.

Už jste vyzkoušeli některý z výrobků?:)