čtvrtek, června 27, 2013

Tvarohové knedlíčky se slunečnicovou "drobenkou"

Po menší odmlce mám pro vás opět jeden recept, který jsem dnes vymyslela k obědu.

Na 1 porci knedlíčků budete potřebovat:

100g odtučněného tvarohu (ve vaničce)
50g celozrnné špaldové mouky (klidně i clz. pšeničná)
špetku soli, jedlé sody a skořice
KL olivového oleje

Vypracujeme jemně lepkavé těsto a vytvoříme si menší kuličky, které dáme vařit do vroucí osolené vody, dokud nevyplavou na povrch a ještě chvilku povaříme (celkem cca 3-5 min)

Můžete je podávat k čemukoliv (přelité jogurtem,marmeládou - jak je libo:) )
Já  knedlíčky lehce pokapala medem a ještě použila moje nepovedené domácí slunečnicové máslo (jen rozmixovaná opražená slunečnicová semínka se lžičkou olivového oleje a medu). Vznikla z toho taková "drobenka", protože jsem nechtěla mixér úplně odvařit a nemixovala semínka do máslové konzistence. Ovšem ta chuť je opravdu výborná! :) Knedlíčky byly krásně vláčné.
Rozhodně vyzkoušejte! :)

knedlíčky před uvařením

slunečnicová "drobenka"

10 komentářů:

  1. knedlíčky už jsem dělala :) a ta drobenka je senza!

    OdpovědětVymazat
  2. tvarohové knedlíčky budou zítra k obědu, s jahůdkami :) slunečnicová drobenka je moc zajímavý a originální nápad, ikdyž to mělo být původně máslo, určitě se neztratí :)

    OdpovědětVymazat
  3. konečne! :) krásny recept, už sa teším, ako ho vyskúšam.. si šikovná lebo vyzerajú krásne

    OdpovědětVymazat
  4. Hey you´ve a great blog!
    Please check out mine :)
    And if you want we can follow each other here,
    on bloglovin and via GFC?
    Let me know!
    xoxo

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Zdeni, dnes jsem úplně náhodou našla na netu tvůj blog a tvoje recepty se mi moc líbí. Knedlíčky zkusím, ale později, minulý týden jsme je měli z klasického tvarohového těsta a s přelitím z jahod a smetany. Blahopřeji k úspěšnému zakončení studia. Budu se těšit na další zdravé receptíky. Chvilku mi bude trvat, než projdu minulé příspěvky. ahoj a hezký víkend a krásné prázdniny. Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. téda:) takový pěkný příspěvek. Děkuji a hezký víkend i Tobě! :)

      Vymazat
  6. looks very yummy *_* your blog is very lovely and interesting. im glad if you visit my blog, too <3 keep in touch!

    xx
    beauthi.blogspot.com

    OdpovědětVymazat