pátek, června 14, 2013

Makovec pro jednoho

Máte rádi makovec? Nechcete ale péct celý plech? Tak to jste na tom stejně jako já:)

Než jsem tento recept vyzkoušela, měla jsem na makovec strašnou chuť. Už si ani nevzpomínám, kdy jem ho měla naposled.
Narazila jsem na jeho "zdravější" variantu a musím se o ni s vámi podělit.

Na 1 porci makovníku budete potřebovat:

30g špaldové celozrnné mouky (nebude vadit ani pšeničná clz)
20g mletého máku
sladilo dle libosti (já dala trošku stévie a medu = podle chuti)
3 PL mléka
skořice (cca 1/4 lžičky= od oka)
kypřící prášek/soda (špetku)

Vše jednoduše smícháme dohromady. Bude z toho takové lepkavé, mokré těsto.
Vytvarujeme dle libosti. Já z něj udělala takový bochánek a dala péct na pečící papír do vyhřáté trouby na 180°, cca 15 min. (kontrolujeme, je to hned).

Jednoduché a dobré. :)




8 komentářů:

  1. Mák nemám ráda, ale myslím, že by se to dalo udělal i oříškově, ovocně a tak, ne?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. cokoliv:) ale už by to nebyl makovec :D

      Vymazat
  2. Zrovna takové "minipečení" mám ráda, určitě vyzkouším! :))

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, chodím na tvoj blog každy deň a stále čakám na nový článok :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to se omlouvám. Měla jsem teď přijímačky, takže jsem byla trošku mimo. Co nevidět to ale napravím! ;) Nějak se mi ztratila za tu dobu chuť a inspirace..

      Vymazat
  4. tak ju prosím naber :).. máš skvelé recepty, ktoré mi istia večere aj raňajky :)

    OdpovědětVymazat