úterý, května 07, 2013

Konečně mi zachutnaly! "Jáhlovky"


Jáhly jsem vyzkoušela poprvé asi před rokem. První pokus byla klasická kaše. No co vám budu povídat, nechutnala mi. Jáhly byly tvrdé (na můj vkus) a ta chuť prostě nic moc. Když jsem kaši zkusila po nějaké době dělat znovu, výsledek byl stejný, tak jsem je poslala na nějakou dobu k ledu (rozuměj - ve spíži až na úplný konec:D)
Před nedávnem jsem ale objevila jeden recept, díky kterému vděčím Martině z jejího blogu . Řekla jsem si, že ty jáhly prostě nějak spotřebovat musím a konal se pokus číslo 3. A výsledek? Výborný!
Naprosto jsem se do jáhlů tentokrát zamilovala. Připomnělo mi to trošku nákyp.
Recept jsem si maličko upravila podle sebe a místo "jáhlového řezu" nacpala směs do mých, poslední dobou strašně milovaných, silikonových formiček na muffiny.
Škoda, že jsem na recept nepřišla dříve....tolik zbytečně promrhaných pokusů:/ :D






No, dost řečí. Tady máte recept, pokud neznáte:)


na 5 "muffinů" :
90g jáhlů
cca 75 ml mléka (je jedno kolik dáte, já to prostě od oka řízla s vodou)
10g kokosu (klidně více)
PL pšeničných otrub
10g rozinek
KL (klidně 2:D) burákového másla
4 tabletky stévie (nebo jiné sladilo)

1. Jáhly spaříme horkou vodou (2-3x)
2. Dáme je vařit na cca 15 minut (prý bez míchání, já ale ze zvyku občas raději zamíchala)
3. Rozinky si spaříme horkou vodou, aby změkly, přidáme k nim burákové máslo a ostatní ingredience, včetně hotových uvařených jáhlů).
4. Nacpeme do libovolné formy a dáme do trouby. Já je dala na 170° a 25 min do mikrovlnky na horký vzduch.

Na povrchu by se měla udělat trošku zlatavá "kůrčička".
Dobrou chuť!

8 komentářů:

  1. noo :) to vypadá zajímavě, ale s jáhlama na sladko moc dobrou zkušenost nemám:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky jsem na tom byla podobně:D tohle mě vážně překvapilo :) ten kokos tam jde dost cítit, což je v celkovém výsledku fajn :)

      Vymazat
  2. ty jsou krásný, já miluju všechno... snad nikdy mi žádná potravina problém nedělala :D nevím jestli je to dobře nebo špatně, že snim všechno :D

    OdpovědětVymazat
  3. Jéé to vypadá hezky. Já zatím jáhly jedla jen s medem a sušenými trnkami..to mám ráda a jinou přípravu jsem nezkoušela..

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to moc hezky, ukládám si! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Dělala jsem jahelník a byl moc dobrý a todle vypadá taky skvěle:-)

    OdpovědětVymazat
  6. tak upéct jáhlovník ve formičkách na muffiny by mě fakt nenapadlo a přitom je to tak praktický! :)

    OdpovědětVymazat