pátek, května 17, 2013

Domácí granola

Máte rádi zapékané musli ale nechcete do sebe dávat zbytečné tuky a cukry? Co takhle zkusit si ho udělat doma "po svojem"?
Se svým domácím sypaným musli jsem se s vámi podělila tady. Včera mě ale napadlo zkusit udělat i to zapékané, nebo-li granolu.
Ještě než jsem se začala stravovat zdravě,  zapékané musli jsem jedla skoro každý den. Klidně i jen tak samotné.
Každému, kdo se o to co jí zajímá, je ale asi jasné, že je v něm plno nasycených tuků a cukrů.
Tak jsem zapojila trošku té fantazie a vytvořila si takové vlastní musli, které bude určitě lepší variantou, než to kupované.

Granoly jsem nedělala kilo, ale jen tak trošku na vyzkoušenou, a taky pro případ, že by se mi to při mé šikovnosti nepovedlo:)

Na 250 g granoly:

100 g ovesných vloček
30 g vlašských ořechů
20 g slunečnicových semínek
50 g medu (2 lžíce)
15 g olivového oleje (2 lžíce)
16 g strouhaného kokosu
vanilkové aroma

Jednoduše smícháme všechny suché suroviny. V misce si necháme trochu ohřát olej s medem. Potom tekutou směs přilejeme k ostatním surovinám.
Na plechu, vyloženým pečícím papírem, rovnoměrně rozprostřeme a dáme do předehřáté trouby
na cca 180° na 20 minut. Máme starou troubu, takže to berte spíše orientačně. Průběžně jsem granolu kontrolovala a občas prohrábla.

Ta vůně, byla opravdu něco...
Granolu jsem pekla po 9. večer, takže jsem se musela držet, abych se do ní hned nepustila:D

Tady máte nějaké nutriční info:
100g = 1944,5 KJ (464,4 Kcal)
9,36 bílkovin
26,06 tuků (ořechy,semínka,olivový olej= zdravé tuky)
47,18 sacharidů

30g = 680 KJ (162,4 Kcal)
6,4 bílkovin
9,1 tuků
16,5 sacharidů




Moje "DIY" dóza na granolu :)









9 komentářů:

  1. To musím určitě vyzkoušet! :)

    OdpovědětVymazat
  2. to vypadá opravdu dobře a recept taky není složitý! masi vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě není. Když jsem to zvládla já...tak to zvládne každý :D

      Vymazat
  3. jeeej, to vyskúšam :)))
    http://onepieceofmypie.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  4. Ta tvoje vypadá krásně! Taky jsem si už dělala domácí a já jako milovník brusinek jsem jich tam měla asi tunu :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky! Neměla jsem zrovna po ruce žádné sušené ovoce, příště tam určitě plánuju nějaké přihodit :)

      Vymazat
  5. Mňam! Planujem vyskusat! :)
    http://rosie-posiexoxo.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat