neděle, dubna 28, 2013

Můj typický jídelníček

Ahojte!

Dnes jsem si pro vás připravila takovou menší ukázku toho, jak vypadá můj typický denní jídlníček.
Většinou jím to stejné dokola, ale některá jídla mě prostě nikdy neomrzí.

Snídaně  - každý den a každé ráno. Ovesné kaše se snad nikdy nevzdám. (hmm, jen ta představa, že  v 60ti tlačím pořád kaši je celkem úsměvná).

1. Ovesné vločky, mléko s vodou, směs oříšků (kesu,mandle,para), jahodový light džem

2. Ovesné vločky, mléko s vodou, lžička burákového másla, banán, skořice.

Kombinace moc nestřídám. Mám pár stálic, které vám prozradím ale někdy jindy.
 Svačina - tady už je to různé. Někdy je to ovoce s jogurtem či tvarohem, někdy zase ovocné smoothie s mlékem. Občas upeču nějaký zdravý muffin nebo jinou mňamku.

3. Jahody s polotučným tvarohem smíchaným s agavé sirupem a vanilkovým aroma.

4.  Banánové smoothie (banán, trochu bílého jogurtu, tvarohu a mléka)



Oběd - Nejčastěji se u mě na jídelníčku objevují celozrnné těstoviny, bulgur a kuskus. Doplňuji buď tofu, kuřecím masem nebo sýrem. Ráda mám ale i luštěniny (nejčastěji červené fazole, čočku, hrachové vločky).
Po obědě většinou ještě zobnu kostičku vysokoprocentní čokolády (sladká tečka musí být:) )

5. Bulgur se zeleninovou směsí (olivy, cherry, okurek).

6. Linguine s cherry a sýrem




Odpolední svačina -  V tuhle dobu si nejčastěji dávám různé cereálie (nejlépe s vysokým obsahem vlákniny a malým obsahem cukru a tuku). Oblíbila jsem si Dobrou vlákninu od Bonavity, nebo si jednoduše dělám domácí sypané musli (viz. tady). Doplňuji nejčastěji mlékem. Občas si dám na svačinu i méně sladké ovoce, jako jsou například jabka. Nikdy ho ale nejím samotné.


7. Nastrouhané jablko, posypané skořicí, se 2 lžičkami burákového másla - to vše ohřáté v mikrovlnce.

8. Good fiber light fruity (jednoduše dobrá vláknina s ovocným nádechem) podávaná s  mlékem



Večeře - většinou mám pouze jednu večeři, druhou si dávám málokdy (když už, tak jen kousek nějaké zeleniny).

Nejčastěji u mě najdete vajíčka, která si dávám s celozrnným pečivem. (občas žitno-pšeničným). Často mám ale i saláty, které doplňuji vždy nějakou bílkovinou a tuky. Jelikož mám mlsný jazyk, občas si udělám sladkou veřeři ve formě proteinových palačinek (recept zde)

9. Volské oko s celozrnným plátkem chleba, namazaným tvarohem smíchaným s rajským protlakem (chutná to opravdu dobře) a plátkem kuřecí welness šunky. (to vše jsem měla ještě se zeleninou)

10. Zeleninový salát (rukola a cherry) s pangasiem + ještě kousek pečiva



 Během dne vypiju cca 2 litry čisté vody (včetně čajů) a taky 2 šálky kávy (ke každé svačině), bez které můj den nemůže být :)




15 komentářů:

  1. Moc hezké shrnutí. Jen si moc neumím představit tu odpolední svačinu. Sladké totiž jím jen dopoledne, ale je to o zvyku. ;)
    A kafíčkovat jsem teď v poslední době také začala. :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já jsem sladkomil:)) ale občas si dám na odp. svačinu nějaké racio chlebíčky se sýrem/tvarohem, když nemám pečivo k večeři :)

      Vymazat
  2. Krásné fotky...s kávovou závislostí se taky potýkám, omezuju to na jedno kafe po snídani - zatím se jakžtakž držím, ikdyž mě to svádí pořád :D Odpolední svačinu (pokud necvičím odpoledne) mám většinou nějakou zeleninovou nebo pár plátků sýra, oříšky v jogurtu atd :) ty cereálie už by mi přišly asi moc "snídaňové" - ale moc dobře to chápu, nejradši bych snídala pořád :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo, taky bych mohla snídat od ráno do večera :D. Těch cereálií si nedávám moc:), pro mě jsou například k snídani nevhodné, nezasytí podle mě tolik (možná s jogurtem, s tím já je ale nerada)

      Vymazat
  3. Super shrnutí, možná se inspiruji a někdy napíšu podobný článek.. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ty kaše, to uplně chápu:D A představa, že se jima cpu ještě v 60 je opravdu vtipná, to jsi vystihla:P Jinak tvůj jídelníček vypadá fakt suprově!:P

    OdpovědětVymazat
  5. tak to máme obdobné :) a kašová jsem teda taky! :D
    a kávu si dopřávám hlavně k snídani, a potom si vybírám ke které svačině půjde druhá :)

    OdpovědětVymazat
  6. máš to krásný!:) to volské oko vypadá báječně, být tebou jej přihlásím do soutěže! (haha)

    OdpovědětVymazat
  7. pekný jedálniček. Ja sa zase na raňajky asi nikdy nevzdám pečiva s masielkom :)

    OdpovědětVymazat
  8. pěkný příspěvek, taky miluji tekutý žloutek :)
    sice ovesnou kaši miluju, ale mě baví si každé ráno chystat snídani jinou :)

    OdpovědětVymazat
  9. Super článek! Ten salát vypadá dobře, asi si ho taky ukuchtím :-)

    > Na mém blogu probíhá giveaway, budu ráda, když se zapojíš :-)
    http://chi-c-oco.blogspot.cz/2013/04/giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  10. Krásně jsi to sepsala, fotky jsou suprový! :))

    OdpovědětVymazat
  11. Hezké shrnutí a ještě hezčí fotky :) já si kafíčko dávám většinou buď k dopolední sváči anebo po obědě... snažím se mít jen jedno denně, ale je to boj :D

    OdpovědětVymazat