úterý, dubna 16, 2013

Dobrota jménem BURÁKOVÉ MÁSLO

Burákové máslo/ arašídové chcete-li.
Říká se, že buď ho člověk miluje a nebo nenávidí.
Já rozhodně patřím k té 1. skupině. Poprvé jsem ho ochutnala asi 4 roky zpět. Namazala jsem si ho na dětské piškoty a jen tak zobala. Tenkrát mě moc neuchvátilo. Vadilo mi, že se mi  s těmi piškoty lepí na patro :D. Tak jsem měla jednu skleničku otevřenou snad rok. To dneska nehrozí, protože jedno balení mi výjde max na měsíc.
Vyzkoušela jsem už 4 druhy.

Poprvé to bylo slavné Peanut butter crunchy (nebo-li s kousky arašídů) z Lidlu.
Musím říct, že mi tam ty kousky celkem vadily, jelikož se mi špatně mazalo na knackebroty, se kterými jsem ho zkoušela.
Tak jsem příště koupila smooth variantu, a tu jsem si zamilovala.



Při jedné z návštěv Marks & Spencer jsem zabrouzdila do oddělení potravin a objevila i jejich máslo. Opět varianta crunchy a smooth. Bez váhání jsem popadla smooth a rozhodně koupě nelitovala.
Těžko říct, které mi chutnalo více. Jestli z Lidlu nebo z M&S. Cena obou je podle mě přijatelná. Do 60 Kč. Obsah arašídů se pohybuje kolem 95%.


Před pár měsíci se u nás v Kauflandu taky máslo objevilo. Za 29 Kč jsem ho tam rozhodně nenechala jen tak stát a vzala na vyzkoušenou smooth variantu. Tohle máslo mi připadá trochu sladší, ale za ty peníze si nemůžu stěžovat.  Sice má  "jen" 90% arašídů, ale na to, že mám celkem spotřebu, mi příjde lepší dát za něj 29 Kč než 60 a více



A s čím mám burákové máslo nejradši?
V ovesné kaši
Jen tak smíchané s tvarohem
Namazané na palačince nebo na rozpečeném pečivu
S nastrouhaným jablkem, posypaným skořicí a ohřáté v mikrovlnce.

Konkrétně poslední variantu jsem si straašně moc oblíbila ke kávě :)

Mohla bych jmenovat další a další varianty, ale myslím, že je to zbytečné..protože:


A který favorit burákového másla je ten váš?:)

8 komentářů:

  1. Já taky musim mít smooth :-) ... miluju to ze spencera i z lidlu a na to v Kauflandu se taky chystam! Ta cena je super a kvůli ní těch 5% oželim, páč mi teď spotřeba nějak stoupla :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Já se přiznám, že první burákové máslo nic moc, ale pak jsem si koupila to v M&S a moc michutná. Ale že bych po něm nějak šílela, to se říct nedá, ano je dobré, ale nijak to s ním nepřeháním:)

    OdpovědětVymazat
  3. prvýkrát som ho mala keď som mala asi 10 rokov a vtedy som si povedala, že fuj :D potom som si ho však kúpila o pár rokov neskôr a teraz ho milujem, len sa ho snažím obmedzovať a jednoznačne najviac mi chutí to z lidla

    OdpovědětVymazat
  4. Mně prvně absolutně nechutnalo.
    Později jsem si ho však zamilovala. :))
    A nejraději ho jím jen tak. :P

    OdpovědětVymazat
  5. jasně smooth, kdekoliv, s čím koliv, jakkoliv :D

    OdpovědětVymazat
  6. Tak třeba mně arašídové máslo nechutná...:D

    OdpovědětVymazat
  7. aj ked má podľa mňa takú divnú chuť, chutí mi a väčšinou ho jedávam čisté, pretože sa mi moc k ničomu nehodí:D
    no a raz som si ho dala na palacinky a musela som ich vyhodiť ako mi to hrozne nechutilo:D

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem ještě nikdy burákové máslo neměla :D
    ale když vidím, jak ho všude všichni přidáváte a pořád ho jíte, tak so ho nejspíš taky pořídím. :)
    Vždykcy jsem si ale myslela, že burákové máslo je strašně tučné:D Není to tak?

    OdpovědětVymazat