úterý, března 12, 2013

Špaldové "gnocchi" se špenátem a ricottovým přelivem

Sotva jsem dojedla a musím  se s vámi o tento recept rychle podělit, protože opravdu stojí za to!
Nějakou dobu jsem měla chuť na bramborové gnocchi, ale nějak jsem líná je udělat, a vyplácnout peníze za hotové se mi taky nechce. A tak jsem přišla na lepší variantu, která se bude sice chuťově lišit, ale i tak moje chuťové pohárky uspokojila:) a že jsou bez vajec? proč ne! :)

 Na nočky:
5 rovných PL celozrnné špaldové mouky (cca 50g)
 40-50 ml mléka (je lepší dát méně, těsto je totiž dost lepkavé, kdyžtak můžete přilít)
větší špetka kypřícího přášku
špetka soli


Jednoduše vše smícháte dohromady a vypacujete lepkavější těsto. Na vál si dáte trochu mouky a uděláte z těsta jednu velkou kouli, kterou poté rukama vyválíte do dlouhé "nudle" a jednoduše uždibujete malé kousky a tvarujete nočky.
Dáme vařit do vroucí osolené vody asi na 3 minutky, jsou rychle (kdyžtak vyzkoušejte)

K nokům se hodí špenát (koupila jsem mražený sekaný), ten jsem osolený na olivovém oleji chvilku ohřála na pánvi společně s trochou sušeného česneku. (než špenát na pánev dáte, rozmrazte jej a vymačkejte vodu, bude jinak dost prskat)

Na ricottový přeliv:
cca 30 ml mléka
2 lžíce ricotty
špetka soli a pepře
trošku špaldové mouky na zahuštění pokud je potřeba

V kastrůlku do mléka přidáme ricottu a mícháme dokud se nerozpustí. Osolíme a opepříme. Pokud je přeliv řidký, přidáme trochu mouky, promícháme a můžeme podávat.
Na závěr jsem ještě posypala slunečnicovými semínky.

Je to opravdu dobrota! Doufám, že bude chutnat i vám :)






10 komentářů:

  1. nočky určitě zkusím až budu doma, jen z celozrnné mouky! :) a špenátové přelivy miluju

    OdpovědětVymazat
  2. Miluji noky a tenhle recept hned o víkendu vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za tip, mám doma špaldovou mouku a pořád jsem přemýšlela, co s ní...:)

    OdpovědětVymazat
  4. jeee to vypadá dobře! :-) recept už je v záložkách ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. škoda, že teď nemám po ruce špaldovou mouku :( fakt to vypadá dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já myslím, že když použiješ třeba pšeničnou celozrnnou tak to takový rozdíl nebude:)

      Vymazat
  6. holky, dnes jsem si je dala na sladko,s ricottou a lžící švestkového džemu, musím říct - ještě lepší! :D

    OdpovědětVymazat
  7. já jsem už dělala dýňové (druhou várku) a byla to mňamka. A pak jsem ještě ochutnávala špenátové a ty byly taky skvělé, ale nevím, jestli by mi takové chutnaly. Ale vypadají jako od Itala! :D

    OdpovědětVymazat