pondělí, února 04, 2013

Rizoto s červenou řepou

Doma se nám nahromadila červená řepa, tak jsem pohledala na internetu nějakou inspiraci a volba pro dnešní oběd byla jasná: Rýže s červenou řepou.
Vím, že klasické rizoto se dělá z kulatozrnné rýže, ale snažím se do jídelničku zařazovat vhodnější typy příloh. Použila jsem rýži natural (neloupanou). Sice je tužší a né každému sedne, jelikož je to opravdu rozdíl oproti "klasické" bílé rýži.

Na 1 porci budete potřebovat:
60 g rýže natural
1 menší červenou řepu (moje měla 110g)
cca 0,5 l zeleninového vývaru (použila jsem z kostky :)) ), nevím přesně, kolik té vody..je to od oka, možná budete mít méně - v tom případě stačí dolévat čistou vodu
10-20g jakéhokoliv sýru (já dala 20% Eidam)
lžičku olivového oleje
sůl, pepř

Jako první je třeba řepu uvařit (vaří se cca 30-40 min). Dá se však koupit už uvařená. Poté ji oloupejte a nakrájejte na menší kostičky.
Na olivovém oleji lehce orestujete rýži,aby se krásně obalila v oleji. Po chvilce přidáte vývar, tak aby byla rýže ponořená. Rýže se vaří cca 25 min, já ji vařila ale déle. Zhruba 10 min před koncem přidáte řepu. Pokud se voda vypařuje, dolévejte. Nezapomeňte rizoto osolit a opepřit. Soli stačí opravdu trošičku, rizoto je slané dost z vývaru.
Na talířku posypejte nastrouhaným sýrem a je to! :)


4 komentáře:

  1. Taky máme teď doma hodně řepy. Já z ní zatím zkouušlela buchtu, polévku a zapéct v troubě, ale nej je pro ta polévka. S rýži by mě to ale nenapadlo a vypadá to jedle :)
    Klasickou rýži už skoro nepoužívám. Kupuju natural a nechávám ji vařit o něco déle, takže ji nikdy nemám moc tuhou.

    OdpovědětVymazat
  2. Já si ráda dávám řepu samotnou, mňam :)

    OdpovědětVymazat
  3. Červenou řepu mám strašně ráda, takže tohle mě láká. :)

    Právě na mém blogu probíhá giveaway o 30 dolarů do obchodu Chicnova. Budu ráda, když se připojíš. :)
    http://stylewithoutlimits.blogspot.cz/2013/02/giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  4. Mňa, červenou řepu miluji a toto musí být přímo božské ♥

    OdpovědětVymazat