pátek, února 08, 2013

Pohankový nákyp

Nějakou dobu jsem přemýšlela, jestli tento recept zveřejnit nebo ne, protože se mi nákyp celý rozpadl. Druhý den, když si odpočinul v lednici ,už ale tvar držel a byl docela k světu. Takže jsem se rozhodla, že se o něj s vámi přeci jen podělím :)

Na 2 porce budete potřebovat:

60g pohanky
250g tvarohu (nejlépe měkký ve vaničce polotučný - je chutnější), já bohužel měla doma jen měkký odtučněný v alobalu a byl trpký a suchý, snažila jsem se to napravit alespoň trochou mléka)
1 vejce
Jablko
3 sušené švěstky (klidně dejte ovoce více, já měla doma jen švestky, tak jsem použila ty)
10g vlašských ořechů
Skořice
2 tabletky stévie (pokud nemáte, dejte klidně med, či něco jiného na oslazení)

A teď  samotný postup:
Nejprve jsem si uvařila ve vodě pohanku (15 min), poté jsem ji dala vychladnout. Zhruba 50g tvarohu jsem smíchala se žloutkem v hustější krém. Zbytek tvarohu jsem smíchala se švestkami a přidala rozdrcenou stévii. Dále nastrouháme jablko a přidáme do něj skořici a oříšky. Z bílku vyšleháme sníh.

Nákyp jsem pekla ve sklěněné zapékací míse. Na spod jsem dala vrstvu pohanky smíchané s vyšlehaným bílkem, na ni vrstvu tvarohu se štvestkami , dále následovala vrstva jablek s ořechami, a nakonec opět vrstva pohanky.

Pečeme v troubě na 180° zhruba 20-30 minut. Ta naše peče málo, takže to podle toho taky potom vypadalo, celkově tomu nepřidal ani ten tvaroh, který jsem měla použit jiný..
Nakonec můžete posypat ještě kakaem nebo karobem :)

Omlouvám se za kvalitu fotky, fotila jsem telefonem :)

PS: nezapomeňte na stále probíhající giveaway o Dietář :)

9 komentářů:

  1. Vypadá moc dobře. Zrovna dneska jsem dělala taky nákyp, ale jáhlový a naslano (s kyselým zelím a sojovými kostkami). :-)

    Určitě se receptem inspiruju.

    OdpovědětVymazat
  2. Jáhly jsem měla jen nasladko a nepřišla jsem jim na chuť. Slaná varianta se zelím zní ale dobře, možná taky vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nákypy mám moc ráda, ale pohanku až tolik ne. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Nákypy miluji, akorát po mé zkušenosti s pohankovou kaší, nevím no.. bojím se toho! :D

    OdpovědětVymazat
  5. Nákyp si ani nevzpomínám jak chutná :D

    OdpovědětVymazat
  6. Netuším jak to chutná, ale vypadá to dobře :D :).

    OdpovědětVymazat
  7. ňam! Pohanku na sladko jsem ještě nedělala :) takže díky moc za tip!

    OdpovědětVymazat
  8. Pohanku mám ráda, ale takhle jsem jí ještě nedělala. Díky za tip. :)

    OdpovědětVymazat