neděle, ledna 20, 2013

Vanila cupcake

Krásný večer,

dnes mám pro vás recept na super vanilkové cupcakes, které jsou samozřejmě vhodné pro všechny, kteří mají rádi sladké, ale zároveň se snaží žít trošku zdravějším stylem :)

Takže budeme potřebovat:
 - 5 bílků
 - špetku soli
 - 3 čajové lžičky medu ( nebo agáve, nebo čímkoliv čím sladíte,...)
 - 1 čajovou lžičku vanilkového extraktu
 - 1/4 hrnečku řeckého jogurtu, nebo obyčejného bílého polotučného
 - 1/2 hrnečku celozrnné mouky
 - 1 čajovou lžičku prášku do pečiva (raději dejte ale jednu a půl nebo 2, já jsem dala jednu, a cupcaky se mi moc nenafoukly)

Na ovocný krém budeme potřebovat:
 - 1 hrneček netučného krémového sýra v pokojové teplotě (já použila lučinu linii)
 - 1 hrneček ovoce (záleží na vás jaké si zvolíte, já měla lesní ovoce, samozřejmě mražené)

Postup:
1. Troubu si rozehřejeme asi na 160 - 170 °C
2. Vaječné bílky dáme do větší misky a ušleháme ručním mixérem ( mixér nastavíme na střední rychlost) do hustého sněhu.
3. Jakmile máme sníh zvýšíme rychlost mixéru a přidáme sůl a med. Jakmile budeme mít tyto ingredience rozšlehané, přidáme vanilkový extrakt.
4. Přidáme jogurt.
5. V další misce (hrníčku), smícháme mouku s práškem do pečiva a promícháme je mezi sebou.
6. Sypké ingredience přidáme k mokrým a jemně promícháváme gumovou stěrkou.
7. Jakmile budeme směs hladkou, začneme plnit košíčky (popřípadě pekáček, formičky) směsí a dáme péct asi na 20 minut (záleží na tom jak velké máte košíčky, takže cupcaky raději kontrolujte).
8. Jakmile budou cupcakes hotové, necháme je plně vychladnout na pokojovou teplotu.
9. Ovoce přichystané na krém rozmixujeme na pyré.
10. Pyré si dáme do malého kastrůlku a povaříme cca 5 - 7 minut na mírném ohni, poté necháme vychladnout.
11. Krémový sýr si opět dáme do misky společně s ovocným pyré a důkladně rozmixujeme (pokud budete používat ovoce mražené, je možné že pyré bude kyselé, takže můžete přisladit trochou medu).
12. Vychladlé cupcakes zdobíme krémem. 

Dobrou chuť!!

 

7 komentářů:

  1. Jsem moc ráda že se líbí :) Chutná fakt skvěle

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam :)
    Dostala jsem hlad, vlastně ne, chuť :D

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to krásně! A to je opravdu 5 bílků? A je z toho jen jeden cupcake nebo víc? Díky :-)

    OdpovědětVymazat