neděle, listopadu 25, 2012

Kulinářská show pokračuje!

Byl to tak hezký plán na dnešní neděli.... Chystala jsem se opět vyzkoušet další ze sladkých receptů, na který jsem nedávno na jednom blogu narazila. Moje gramlavost se opět potvrdila...
Nevím čím to je. Nešikovnýma rukama? Nebo tím, že nedodržuju postup ťip ťop?
Původně jsem měla v plánu vyzkoušet krásné perníkové lívance. Postup vypadal opravdu jednoduše. Kvůli nim jsem si v NEDĚLI přivstala, jen abych mohla letět do Kauflandu pro prášek na pečení..(zbytečně...)
Nejdřív vypadalo všechno dobře. Gramáž jsem sice dávala opět od oka :))), jelikož jsem bez váhy... ale konzistence těsta se zdála být v pohodě (podle mě...)

Na původních 6 lívanečků (2 porce) je potřeba:

40g ovesných vloček - měly se rozmixovat na prášek, já použila vločky jemné a nechala je tak..
1/2 hrnku podmáslí
1 bílek
1/2 lžičky skořice
1/2 muškátového oříšku
1/2 lžičky zázvoru
1/2 lžičky hřebíčku
1/2 lžičky prášku do pečení
špetka soli

Nebyla bych to já, abych něco malinečko nepozměnila:D (což ovšem kvalitu těsta NEMOHLO zhoršit:D.
Koření jsem si trošku zjednodušila a nahradila jej perníkovým kořením. Místo medu jsem tam dala kapku sirupu z agavé.

A teď to začalo..
Při prvním pokusu lívaneček obrátit se mi začalo těsto přilepovat na pánvičku (modlení začalo...). Jakž takž jsem ho obrátila. Při druhém pokusu se mi ale těsto tak nějak připálilo, takže jsem se naštvala, zbývající těsto vzala a vylila do většího šálku na kávu a strčila do mikrovlnky. 
Pamatujete si, když jsem se pokoušela o mikrovlnkový dortík? No dalo by se říct, že se mi tentokrát neplánovaně povedl:D akorát ta konzistence byla taková né moc hutná a spíše nadýchaná,zřejmě kvůli nepřidaným žloutkům.
No, však posuďte sami. Když jsem dortík z mikrovlnky vyklopila, přelila jsem jej smíchaným sirupem z agavé s troškou karobového prášku a posypala kousky oříšků.
Chuť nebyla moc sladká, šlo tam cítit to kyselejší podmáslí. Takže když přidáte medu/sirupu více, bude to o to víc sladší:)





 Pro pobavení opět přidávám fotku, jak to mělo původně vypadat..
Zdroj:http://delicious-blog-lucie.blogspot.cz/


Vodnáři jsou prý známí svojí originalitou. To bude určitě ten důvod, jak se mi opět povedlo z původního receptu udělat naprosto odlišnou věc.
Tak třeba příště..

2 komentáře:

  1. vypadá to jinak, ale co! :) jde hodně o kvalitu foťáku...
    moje jídlo vypadá ve skutečnosti skvěle,a na fotkách příšerně
    ale hlavně že chutnalo :P

    OdpovědětVymazat
  2. Vůbec nevadí, že na fotce nevypadá tak jako jinde. Hlavní je, že to bylo dobré, nebo ne? ;)
    U mě je to stejé jako u Kamilky, na fotce horor a ve skutečnosti jídlo pro krále! :D

    OdpovědětVymazat